Thursday, December 24, 2009

2010 melambai ku....

Tahun Masehi 2010 melambai lambai dari selekoh sana....petanda 2009 akan melabuhkan tirai..

Andainya aku lupa, Tahun Hijrah 1431 telah pun hadir....tapi aku terfikir sejenak di mana aku sebenar nya.....

Banyak sangat gelora dalam jiwa aku sekarang.... aku berperang dengan bermacam perasaan dan banyak benar yang bersarang... Tapi yang jujurnya, aku telah banyak kehilangan jiwa & rasa...

Bila duit makin susut, rasa gelabah datang... bila duit melimpah rasa shukur nya kurang...

Keseronokan yang sebenar dalam hidup aku belum lagi di waktu duit yang banyak... Memang masa duit banyak terasa lapang & mewah tapi jiwa aku rasa penuh dan tenteram sebenar nya bila aku di jalan Allah swt...

Banyak pengalaman masa aku khuruj di jalan Allah swt membawa aku intim dengan jiwa aku...namun kadang-kadang aku gagal menongkah arus kehidupan bilamana aku kembali dari khuruj....

45tahun umur aku yang dah berlalu bagaikan sekelip mata....

Aku di zaman pra-sekolah....aku tak ingat sangat
Aku sekolah rendah st georges 2 taiping....rasa mcm semua boleh buat....
Zaman remaja di mckk..
Mengenali hidup di London...
Bertemu tabligh..
Dunia Kerja...
Dunia Kahwin.....
Zaman kegelapan...

Aku tak tahu di mana silap nya....aku harus kuat untuk bangkit dari kegelapan ini... orang kata mengakui kesilapan adalah langkah pertama menuju kebenaran....

Apa-apapun aku masih merasa yakin bahawa hanya Allah yg dapat beri menafaat atau mudarat. Tapi aku kena usaha habis-habisan...tipuan syaitan sangat halus... dan kadang-kadang lebih hebat untuk yg terhebat di kalangan kita....

Adakah aku mahu mengaku kalah dari persengketaan ini....

Aku sebenar nya kecewa kerana tidak dapat merealisasikan kehidupan yg suci murni ...adakalanya aku merasa ianya di dalam gapaian ku tapi setiap kali aku bertegas, ianya makin menjauh.....aku banyak makan hati yang membuat aku akhirnya angkat tangan dan menyerah kalah....

Aku merasa perjuangan ini satu yang sangat sepi tanpa sokongan kuat isteriku....Aku merindukan seorang yang dapat menyokong ku ketika aku lemah dan mengingat kan aku ketika aku sedang rancak....tapi aku berakhir menjadi seorang yang sangat sendirian......

Biar la, aku kata...mungkin itu takdirku.....aku sudah ditakdirkan untuk tidak jadi yg hebat...

Tapi sampai bila aku nak jadi penumpang saja.... biarla apa orang lain kata..... tapi kita adalah pemandu kehidupan kita masing-masing....mungkin sudah tiba masanya aku ambil tanggungjawab di atas kesalahan aku...dan mula mengorak langkah ke hadapan....

No comments: