Sunday, January 24, 2010

Hanya inilah jalan nya....

Semalam lepas isya, jemaah kami berbual-bual dengan karkun tempatan.

Di antaranya adalah cikgu idris yang terkenal dengan usaha masturat nya.

Dia berkongsi cerita tentang Saidina Umar r.a. yg berkata kepada sahabat-sahabat nya selepas banyaknya harta ghanimah yang melimpah-limpah datang ke kota Madinah terutamanya selepas jatuhnya Rom & Parsi.

Saidina Umar r.a. berkata lebihkurang maksudnya hanya dengan jalan iman & taqwa lah semua harta ini di bawah tapak kaki kita sekarang.

Sekiranya kita ingin mengalahkan mereka dengan cara yg sama mereka buat, 500 tahun lagipun belum tentu kita dapat kalahkan mereka.

Sent via BlackBerry from Maxis

6 comments:

ziarah76 said...

satu jalan sahaja...

Ahmad Al-Hadi said...

Istilah yang aku dengar bila masuk bab ni adalah istikhlas.... Moga Allah bagi kita semua faham usaha agama yg sebenarnya....

akuhuduh said...

org tepeng...kita sebenarnya orang akhirat...makbapak kita orang akhirat huhuhu..
skrg teman diantar ke tepeng..
kata maulana syamin tanda allah buang kita ialah bila allah tak pilih kita duk lam mesy harian, taalim. 2jam 1/2, gasht....
huh...walaupun aku pakai suar slack tapi aku takmau jadik karkun slack..huhuhuhu skali lagi..

Ahmad Al-Hadi said...

Markaz tepeng masih masjid hanafi kan... lama tak pergi sana.... kalau jumpa syura nama Jamali (Telekom), kirim salam ana....

akuhuduh said...

lor haji jamali tu ari2 teman jumpa..
insyaallah kami ke sri petaling mesy malaysia nih..
no dia 0135109686
cakap kat dia akuhuduh kasi..huhuhu
bole kita jumpa kat sri petaling...

Ahmad Al-Hadi said...

Haji Jamali tu la yg ikram aku masa baru balik dr uk duluuuuuuu....

Wow...nama akuhuduh ni kira dah di umumiat la ek....

inshaallah kita jumpa....