Sunday, March 07, 2010

Apa nak cakap?

Inshaallah tuan bayan!

Alamak amir sahb, mentang-mentang saya datang lambat, amir sahb putus saya bayan. Ini dah satu hukuman. Saya tak ada fikir la amir sahb.

Tak apa, bayan je...

Apa nak buat. Takkan nak protes kot, mana boleh derhaka dengan amir sahb.

Saya pendek je la amir sahb? Ikut je la, jawab amir sahb.

Sebenarnya bayan ni bukan la susah. Cakap je Allah maha kuasa, makhluk tak ada kuasa. Itu dah kira bayan la tu.

Orang lama lama bayan pun benda yang ringkas-ringkas je. Tapi sebab korban dia orang tinggi, kesan dia dalam.

Macam Nabi SAW pun ajakan dia pun terus kepada maksud - wahai manusia, ucaplah Lailahailallah, pasti kamu berjaya.

Yela, bayan bukan lah maksud utama kan. Hanya salah satu metod dakwah. Dan jarang pun orang akan keluar walau macamana berapi bayan kalau setakat macam aku ni.

Selalu orang lebih terkesan dengan akhlak, ikram dan taam (hehehe).
Sent via BlackBerry from Maxis

5 comments:

Abu Ikhlas said...

kodi,

Bayan kan ilham dari allah...jgn takut dan jgn malu2 kucing siam....wah ko dah semakin buzruk ye...baguslah....jgn jadi busuk cam aku

Ahmad Al-Hadi said...

Berkat doa kau jugak.... tapi baru nak merangkak balik ni chenot....

ziarah76 said...

lepas bayan tasykil.... jgn kirapa

Ahmad Al-Hadi said...

wah wah.... cepat je ko z76.....
inshaallah azam tuan....

Tuan kalu ke markaz selalu di kawasan mana duduk bayan ?

ke dalam bilik jemaah tasykil or syura je....hehehehe

ziarah76 said...

tau takpe... kah kah kah