Tuesday, February 16, 2010

Fun at the Peak....

Cuaca panas Kuala Lumpur akhirnya membuat aku dan famili melarikan diri ke taman tema Genting yang mencanangkan "keriangan di puncak".....

Ya Allah, kat dunia ni memang boleh nak lari and cilok dari panas kau.... maka kami mohon berlindung dengan belas rahim mu Ya Allah dari kepanasan abadi di Yaumul Akhirat......

Kat Genting memang cuaca sejuk.... bila dah malam bertambah sejuk...... seronok la aku and anak beranak leka main roller coaster sampai ke malam....

Keriangan di Puncak tak bermakna keseronokan di dompet nya.... sini semua barang mahal tapi atas nama jarang jarang datang semua itu di ketepikan buat seketika......hehehehe....

Taman Tema nya terbahagi dua.... Taman Tema Luar dan Taman Tema Dalaman....Disebabkan kami tak plan betul betul, maka pergi tuju Taman Dalaman dulu yang lebih sesuai untuk budak- budak......Yang berbaloi cuma Snow World yang boleh dimasuki dengan bayar tiket asing....Sayang tak ada gambar yang ada di Snow World sebab cuma gambar dari jurufoto berbayar saja dibenarkan.....

Dan masa yang ada memang tak cukup untuk pergi semua...nak beratur lagi....jadi lebih banyak tarikan yang berbaloi di Taman Luar... ada Space Shot, Cockscrew, Rejang Plume Ride dll.....

Bila dah sejuk, semua orang pakai jaket.....kalau tak pakai jaket tengok pelik pulak..... kalau masuk ke dalam snow world memang lagi wajib pakai jaket.....

Memang betul la kata orang alim.......

Bila Allah buat keputusan hidayat....ia akan datang macam mana cuaca sejuk datang, tak ada siapa dapat halang....yang tak suka pakai jaket pun akan akur dan pakai jugak......

Itu sebab semasa fatah Mekah... semua orang tanya Hindun, isteri Abu Sufian, kenapa masuk Islam? Hindun jawab, "Aku tak masuk Islam, Islam masuk ke dalam aku."

2 comments:

Ziarah76 said...

roller coaster tu saya pernah naik zaman bujang dulu2...
ohh bernostalgia kejap..

Ahmad Al-Hadi said...

Nampak nya saya hanya dapat naik masa bujang tiga la....hehehe