Aku memang bersyukur sangat dapat menghadiri ijtimak kat Klia quarters ni.
Sebab tak sangka Allah swt masih pilih aku yg banyak dosa ni untuk bersama dalam majlis yang penuh maghfirah.
Kagum aku melhat bhai wahab yang masih gigih bagi nasihat & bayan dlm umo nye yang dlm lingkungan 80an.
Suara nye yg serak2 basah walaupun kedengaran agak uzur tidak sikit pun bermakna ingatan nya sudah luntur dalam memberi nasihat yang bernas.
Secara keseluruhan aku lihat penganjuran ijtimak ni berjaya la. Walaupun hakikat sebenar ijtimak bukan la nak menghimpun seramai mungkin tapi untuk mengeluarkan seramai jemaah yang mungkin.
Sayang aku tak dapat nak menyebut jumlah jemaah yang dikeluarkan tapi anggaran sekitar 1000 jemaah telah dibentuk.
Memang bukan mudah untuk menghasilkan satu acara sebesar ini skala nya.
Kekalutan lantaran "lautan manusia" yang hadir dari segi penyediaan makanan, air, tempat tidor dan lain lain sudah cukup untuk mengerikan sesiapa yang ingin memikirkan nya.
Apatah lagi bagi mereka yang memang ambil tanggungjawab utk melaksanakan nya.
Mudah cerita memang hakikat nya semua adalah kerja Allah swt.
Yang penting kita semua azam untuk sediakan diri kita untuk keluar di jalan Allah swt.
Sent via BlackBerry from Maxis
Showing posts with label Ijtimak. Show all posts
Showing posts with label Ijtimak. Show all posts
Wednesday, July 15, 2009
Monday, July 13, 2009
Ijtimak Malaysia 2009
Selesai sudah Ijtimak Malaysia 2009 dengan berbagai kenangan manis.
Elders-elders tersohor; Maulana Saad, Bhai Wahab, Maulana Matlat dll turut hadir memberi bayan & nasihat yang berguna.
Sent via BlackBerry from Maxis
Elders-elders tersohor; Maulana Saad, Bhai Wahab, Maulana Matlat dll turut hadir memberi bayan & nasihat yang berguna.
Sent via BlackBerry from Maxis
Subscribe to:
Posts (Atom)






















